Friday 7 September 2012

Anehnya berbicara tanpa kata

Perjalanan meraih cinta halal yg penuh liku dan duri


Video klip ni..dari minit pertama sampai akhir , semuanya saya suka ^_^ ..
Lagunya , Haramkah..lagilah saya suka ^_^
Memori oh memori.. tapi menjaga hati itu lebih perlu dijaga rapi ^_^


Haramkah bila aku terus menantinya
Aku hanya ingin cinta yang halal
Di mata dunia juga akhirat
Biar aku sepi aku hampa aku basi
Tuhan sayang aku
Aku hanya ingin cinta yang halal
Dengan dia tentu atas izinNya
Ketika cinta bertasbih
Tuhan beri aku cinta
Ku menanti cinta…

"Ya Allah , jika dia benar untukku dekatkanlah hatinya dengan hatiku, jika dia bukan milikku damaikanlah hatiku dengan ketentuanMu ,

Tidak sekali dinodai nafsu , akan kubatasi dengan syariatMu , jika dirinya bukan untukku redha hatiku engan ketentuanMu"

Dear myself and muslimah out there.. Jangan biarkan kisah cinta anda ditulis oleh anda sendiri yer , izinkanlah Dia untuk merancangnya untuk kita. Jadilah seperti Saidina Ali r.a dan Siti Fatimah r.a yang saling memendam rasa tanpa membiarkan 'rasa' itu mengotori kisah cinta mereka :)

"Anehnya berbicara tanpa kata ^_^ "

No comments: