Monday 27 February 2012

Allah , jagalah dia..


Allah , cinta itu fitrah. Cinta itu anugerah.
Anugerah daripadaMu
Sungguh , aku amat bersyukur berpeluang merasai nikmatMu
Namun ya Allah
Jagalah hatiku ini..
Jagalah hati si dia jua.
Awak..
Maafkan saya.
Maafkan saya jika saya melukakan hati awak
Dek kisah silam saya.
Sungguh , saya bukanlah sempurna.
Langsung tidak.
TAPI
saya cuba , saya berusaha
Saya menyesal dengan semua kekhilafan saya.
Awak..
Saya menjauhkan diri , bukan sebab saya benci
Sungguh , saya tak benci awak
Allah itu Maha Mengetahui kan awak?
Allah tahu apa yang ada dalam hati saya
Allah tahu perasaan saya yang Dia anugerahkan ini
TAPI
Saya tak nak sia-siakan anugerah ini
Saya harap awak juga begitu


Awak
Hati kita ini ada satu
Bila ada satu , bermakna ia Istimewa
Benda yang istimewa
Jadi kita perlulah jaga seeloknya.
Kalau boleh , saya nak hadiahkan hati saya
Hati yang belum pernah disentuh sesiapa melainkan awak
Sebab itulah Allah jauhkan kita 
Kekasih-kekasih diluar sana
Kisah cinta mereka mungkin istimewa
Ditulis dengan SMS , call , email dan lainnya
Tapi awak nak tahu tak
Kisah cinta kita lebih istimewa
Sebab apa ?
Sebab Allah lah penulis kisah cinta kita
Beruntung kita kan ?
Jadi , hati kita mestilah bersih
Hati yang kotor
Tiada ruang untuk kisah cinta bersaksikan Allah ditulis
Jaga hati yer awak =)
Allah sayang kita awak
Sebab tu kita jauh
Sebab tu kita belum bercinta lagi
Waktu tu belum tiba lagi

Saya dah istikharah
Naluri saya berkata-kata
Tenang jer
Tapi Allah kata , sabar dulu
Waktu itu belum tiba lagi =')

Awak
Janji yer ,
Jadi mukmin yang soleh
Jaga iman , pergaulan
Saya pun berjanji
Sedaya upaya saya untuk menjadi solehah


Jasad kita mungkin jauh
Tapi doa saya untuk awak sentiasa dekat
Awak janganlah risau yer
Allah sayang kita =')

Saya sentiasa tunggu awak =)
Jaga diri yer awak
Assalamualaikum wbt




No comments: